onsdag 14 maj 2014

Varannan-dags-liv



Tror symaskinen gillar att spela mig spratt. Igår var den död och idag lever den igen. Precis som om den lever ett varannan-dags-liv. Lite som min kropp. Härja en dag och kaos nästa.

Nu har jag sytt så mycket jag kan utan att gubben har provat. Behöver ha min gubbe här för att se hur byxorna sitter och hur hårt han vill ha resåren i midjan.

När han ringde idag för att gratulera och bli gratulerad på bröllopsdagen så sa han att han nog kommer hem ikväll eller imorgon förmiddag. Håller tummarna för att det inte blir längre.

Men sy mer kan jag inte göra på projektet byxor till gubben.



Tanken är väl att gubben ska ha byxorna till att träna i men han ville ändå har fickor i sidorna. Rejäla fickpåsar gjorde jag. Ska få plats med både nycklar, plånbok och snusdosa.

Jag är nyfiken på hur dessa byxorna sitter. Gubben har breda lår men liten rumpa. Hoppas verkligen att jag inte klippt tokigt. Skulle vara trist om han inte för får upp dem över låren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar