lördag 10 maj 2014

On the road

Gubben och jag gav oss iväg på en liten runda idag.


Först åkte vi till tygaffären för jag behövde lite tråd. Men släppa loss mig i en tygaffär är farligt. Jag var duktig men hittade ett tyg i stuvbitslådan som jag köpte. Det kommer nog att bli en väska åt mig själv i sinom tid.

Gubben fick fnatt i affären och ville att jag skulle sy både det ena och det andra av massa konstiga tyger. Han har konstig smak eller vad sägs om en rosa zebramönstrad pyjamas. Tror han mest skämtade med mig.

Efteråt fick gubben sitt lystmäte på Jula. Han handlade till garaget och hans kvitto gick på tre gånger så mycket som mitt i tygaffären.


Sedan blev det Maxi för att fylla på kylskåpet.   Går mycket mer mat nu när även Max behöver matlåda till sin praktik. Både frukost och lunch till två "gubbar" kräver lite.

På Maxi tittade gubben på mig och skakade på huvudet.

- Varför tog du inte med dig kryckan?

Jag klarar inte gå mycket utan att bäckenet säger ifrån. Det är lika bra att jag erkänner faktum och tar med mig kryckan eller käppen. I alla fall i bilen om det behövs.

Efter en härlig men smärtsam dag var det skönt att inte behöva stå vid spisen i timmar. Jag gjorde det enkelt för mig. Magda är på dop/bröllop och Max är på kalas hos flickvännen så vi är bara tre till middag.


Rostbiff, skinka, potatissallad, ananas och melon. Otroligt enkelt men väldigt gott.


2 kommentarer:

  1. Jaaaaa en rosa zebramönstrad pyjamas låter toppen!

    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar allvarlig på att köpa det till honom. ;-) Men han sover aldrig i pyjamas. Får hitta på något annat att sy av tyget.

      Radera