tisdag 6 maj 2014

Psykiskt



Magda duschade katten eftersom hon tyckte sig se något långt som kröp på honom. I och för sig inget konstigt. Katten är utomhus och det finns kryp utomhus. Fästingar har han hela tiden.

Jag såg inget och jag tittade igår igen men kunde inte se något som kröp.

Ändå sedan Magda sa orden "något som kröp" har det kliat på mig. Speciellt i hårbotten.

Det är psykiskt. Jag vet att det är psykiskt men ber ändå Maja titta mig i hårbotten.

Tänk att bara tanken på löss kan utlösa sådan psykisk klåda.

Mina barn har bara drabbats en gång och det var när Max gick på dagis. Han och Maja hade löss. Ingen annan drabbades. Vad jag vet har jag själv aldrig haft löss. Inte ens som liten. Om jag nu minns rätt.

Det är inget att skämmas för om man får löss. Det handlar inte om orenhet och fattigdom. Ändå sitter det djupt rotat. Denna otäcka klåda från detta otäcka kryp.

Ikväll ska hela familjen luskammas. Ja, inte gubben eftersom han är renrakad.

Tror även det är dags att handla hem både avmaskningsmedel och loppmedel åt djuren. Så det finns hemma. Ifall att.

Usch vad det kliar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar