lördag 31 maj 2014

Minnen som förvillar



Ett starkt minne som mina barn har från somrar hos mormor är rabarber och socker.

Barnen fick varsin rabarber och en liten plastburk med socker. Sedan gick de och doppade den sura rabarbern i det söta sockret och njöt.

Idag var vi på besök hos mormor och tjejerna frågade om de kunde få göra samma sak.

Tror Magdas minspel inte behöver kommenteras särskilt mycket.

- Var det inte som du mindes? frågade mormor.

Magda kämpade ner hela rabarbern. Det gick åt mycket socker.

Besöket hos mina föräldrar var för att låna deras partytält inför den kommande studentfesten.

Det är visserligen inte dags förrän på torsdag men det är lika bra vara ute i god tid. För en gångs skull har jag även gubben med på noterna.

Eftersom han ska iväg till Växjö och jobba även nästa vecka kan jag inte räkna med mycket hjälp av honom. Själv är det krycka som gäller igen. Krycka och en stor portion järnvilja för att hålla borta tårarna på grund av smärtan.

När vi var hos föräldrarna frågade mamma om hon fick lov att trycka servetter till Max fest och efter några timmar kom hon och levererade.



Så fina och en liten detalj som förgyller.

När jag har såhär ont mår jag mest illa och känner inte alls för mat men äta måste man. Gubben grillade kött och majs. Resten av tallriken fyllde jag med grönt och vattenmelon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar