söndag 4 maj 2014

Söndag


Vi, som sovit hemma i våra sängar, tog en lång sovmorgon. Inte så att vi sov länge utan att vi låg kvar länge.

Jag brukar försöka ligga kvar en stund när jag inte måste stiga upp. Kroppen behöver ta sin lilla stund att piggna till även om jag vaknade redan klockan 7.

Rex var orolig och höll utkik. Ingen Max har sovit hemma och matte Majas säng har stått tom.


Igår stod jag tre timmar i köket och det kändes efteråt. Idag tog jag den enkla vägen och gjorde köttfärssås istället för den planerade lasagnen.


Kvällen avslutades med pjäsen Fröken Harriet av Teater Buzka.

En pjäs baserad på brevväxlingen mellan Harriet Bosse och August Strindberg. Ett väldigt turbulent förhållande.

Fantastiskt spel mellan två underbara skådespelare.

Föreställningen visas också i Malmö, Bastionen, 23 och 24 maj.

En perfekt avslutning på en tuff vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar