tisdag 21 oktober 2014

Bingo!


Jag inte bara får bingo, jag fyller hela brickan. Hur lätt som helst.

Om människor kunde förstå hur ont deras ord gör. Om de kunde förstå hur mycket mer börda deras "hjälpsamma" ord lägger på mina axlar.

Ännu värre är det med de som tror att de hjälper genom att säga:


- Alla har vi något.

- XXX har ditt och datt men hxn orkar minsann.


Hur ska det hjälpa mig? Har jag mindre värk för att hxn också har ont? Orkar jag mer bara för att hxn orkar?

Jag är jag och jag har gjort vad jag har kunnat. Jag har kämpat tills jag inte orkar kämpa mer. Tills kroppen säger att det räcker. Tills hjärnan stänger ner allt förutom det som är nödvändigt för existens.

Vem kämpar nu för mig?

2 kommentarer:

  1. Man kan inte jämföra smärta/värk/känslor. Man får lyssna och ta in vad varje människa säger. Precis på samma sätt som att vi är olika långa har vi olika reaktioner på värk.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Precis! Inte kan jag sätta någon annans glasögon på näsan bara för att vi båda är närsynta.
    Allt beror på individ, sjukdom och andra omständigheter.
    Se människan!

    SvaraRadera