lördag 18 oktober 2014

Ont

När kroppen gör så ont som den gör idag ifrågasätter jag doktorns diagnos med utmattningssyndrom. Är det verkligen svaret på hur jag mår?

- Men Lotta, det blir faktiskt fysiska reaktioner. Du måste tänka på att du har flera värksjukdomar i botten och det påverkar.

Jag vet att jag gjorde mycket mer än vad jag orkar igår. Jag vet att jag idag betalar priset. Men jag vill inte. Jag vill inte ha ont. Jag vill inte må så här. Jag orkar inte.

Snälla!!

Att gråta av smärta på grund av att jag rör mig.

Att armarna skriker av smärta när jag lyfter kaffekoppen.

Att nacken värker så mycket av att hålla huvudet uppe så jag måste ha stöd.

Denna otroliga utmattning i musklerna hade räckt. Men smärtan idag är olidlig. Idag finns inget pokerface. Idag är det verkligheten.

Det kan inte stå rätt till. Hjälp mig! Snälla hjälp mig. Jag vill inte ha ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar