måndag 6 oktober 2014

Hårmodell och köttfärssås



Idag hade jag förmånen att vara hårmodell vid frisörutbildningen. Det är dottern till en väninna som utbildar sig och hon sökte efter modeller för permanentning.

Jag kände att efter allt som varit så behövde jag lite pimp.


FÖRE

EFTER

Tror jag somnade vid några tillfällen. Jag behövde verkligen detta. Fick en riktig energikick. Är så nöjd med mitt nya jag. Kan inte låta bli att ta på lockarna.


Har även fått höra från en stolt mamma att dottern fick högsta poäng på sitt arbete.

Väl hemma gjorde jag köttfärssås och spagetti enligt Max önskemål.

Gubben åkte i morse neråt Skåne men kom hem under dagen och packade väska. Han har nu gett sig uppåt landet för utbildning. Hoppas han kommer hem i morgonkväll och jobbar hemma ett tag.

Även om det fungerar att vara gräsänka i veckorna känner jag att jag behöver honom hos mig.


800 gram nötfärs
1 stor gul lök
2 stora vitlöksklyftor
500 gram passerade tomater
3 dl mjölk/grädde eller gott-i-maten
1 msk ketchup
1 msk tomatpure
1 tsk salt
1 krm svartpeppar

Finhacka gul lök.
Fräs lök och tillsätt köttfärsen.
Stek köttfärsen smulig.
Pressa i vitlöken.
Häll i passerade tomater, ketchup, tomatpure samt vätska.
Koka upp.
Smaka av med salt och peppar.
Låt koka i minst 10 minuter.

Servera med kokt spagetti och rucola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar