måndag 20 oktober 2014

Skräpkropp

https://www.etsy.com/shop/Pammytail


Tog i alldeles för mycket i fredags för att få lite ordning i hemmet. Betalat priset hela helgen med värk och huvudvärk. Försöker verkligen att ta det lugnt men vissa saker måste göras.

Solen sken och dagens promenad med Rex gick långsamt. Tog det så lugnt att vi till och med blev omsprungna av sniglar. Värken i höften och fotleden ökade vid varje steg men jag fortsatte att gå. Måste komma hem.

Väl framme vid trappan lyfter jag upp Rex och det hugger till i höften. Vid första trappsteget kommer tårarna men envisa Lotta ger sig inte.

Max kommer för att hjälpa mig och tar Rex. Stå still gjorde inte lika ont så jag vänder mig om och ska koppla Wille ute. På väg nerför trappan gör det så ont att jag skriker rakt ut. Jag kan inte kontrollera smärtan. Det blir helt svart för ögonen.

Hör mig själv gråta och känner hur Wille knuffar på mig. Lyckas koppla honom och hoppande ta mig in.

Max hjälper mig till sängen och här ligger jag nu. Gör ont bara jag byter ställning. Idag blir det inte fler måsten.

- Lyssna på din kropp, säger folk runtomkring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar