måndag 27 oktober 2014

Ner i det mörka hålet

Vaknade kl 3.18 med en fruktansvärd värk i bäcken, lår och ben. Huvudvärken som suttit i under några veckor har ökat. Smärtan i nacke och axlar gjorde det ont att ligga. Har till och med ont i öronen. Hur konstigt låter det? Inte inuti, inte som öroninflammation utan i ytterörat. Konstigt!

Tänk att en runda på Jula och en på Biltema samt storstädning av ett sovrum har en sådan effekt på min kropp.

Vad ska jag göra?

Gubbens förslag är att ligga still och inte lyfta ett finger.

Är han knäpp? Då kommer jag gå under av rastlöshet. Men dagens schema nollades hur viktigt det än är. Inte en chans att jag klarar av det som krävs av mig idag.


-Du måste lära dig vad din kropp tål, säger läkaren.
- Du måste prioritera vad som är viktigt, säger kuratorn. Vad som är måsten.

Suck!

Kuratorns smarta lösning på att jag inte orkar hålla efter hemmet längre var rut-avdrag för hushållsnära tjänster.

Hur ska jag ha råd till det? Jag har lön fram till sista november men sedan reduceras min 9000 kr-lön till a-kassa. Om jag nu får stämpla.

För krasst: om jag inte klarar av att sköta hemmet på grund av mina sjukdomar hur ska jag då orka sköta ett arbeta?

Finns det inget som kan hjälpa mig från denna smärta? Finns det ingen medicin som, om inte botar, i alla fall kan minska mina problem?

Är så trött på denna ständiga smärta i kroppen. Den gör mig så ledsen. Den gör mig arg. Den tar bort all ork och all motivation Den börjar nalla på mitt positiva jag. Den ger mig bara svarta tankar och jag kommer ner i ett mörkt hål.

Finns det inget att göra? Ska jag leva så här i 40 år till? Är det ättestupa som gäller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar