lördag 4 oktober 2014

Där lägrade sig tystnaden

Jag älskar min familj oerhört mycket och kan inte tänka mig att vara utan dem. Trots det var det oerhört skönt att gubben körde till affären med flickorna.

Bara få stänga av tv:n som gubben ständigt ska ha påslagen. En tv som fått vila under veckan han jobbat borta.

Att slippa alla höga ljud som skapas av tre npf:are.

Att plötsligt kunna höra klockans tickande.

Och hur njuter jag av tystnaden? Genom att starta dammsugaren.

Lika bra passa på. När de kommer innanför dörren igen startar kaoset.


2 kommentarer:

  1. Haha, vad knäppt men oj vad jag känner igen det där. Det är så svårt att slappna av när dammsugaren pockar och så drar man igång och så är plötsligt tiden ute...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är man konstig. ;-) Hann få undan lite i röran också innan de stormade in och ställde upp igen.

      Radera