fredag 24 oktober 2014

Projekt 1, projekt 2 och projekt 3



Blir det soppa av alltihop eller lyckas jag hålla isär dem?

Håller på med tre projekt samtidigt i maskinerna.

Projekt 1 är en omlottklänning i brunt med prickar i turkost, vitt, brunt och grått.

Projekt 2 är ett recycleprojekt där en secondhandköpt stickad tröja förvandlas (tänkt att förvandlas) till två plagg.

Projekt 3 är ett hemligt projekt (för vissa i alla fall) inför Halloween.

Det är i och för sig tre helt skilda projekt så jag tror inte jag rör ihop dem.

Jag har ingen tidspress på mig så det är inte därför jag håller på med tre samtidigt.

När jag pausar från projekt 1 tar jag tag i projekt 3. När jag funderar på om projekt 3 är rätt plockar jag fram projekt 2.

Alla tre kräver helt olika sidor av mig och helt olika tankar.

Om jag har dessa tre på gång samtidigt finns inte risken att jag börjar städa när jag pausar. Eller börjar plocka med något annat som måste göras.

Idag har jag fokus på sömnad. Ska koka en köttfärssoppa också men det är några timmar bort.

Nu ska jag sy så länge min dumma nacke och värkande axlar tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar