fredag 31 oktober 2014

Projekt 3 - Minions till Halloween


Maja önskade sig en minion-kostym till Halloween och självklart försökte jag hjälpa henne.

Jag köpte ett par jeanshängselbyxor i barnstorlek och ett par vanliga jeans till dam på secondhand.

Bröstlappen med hängslen sprättade jag bort, damjeansen blev till shorts.

Av benen gjorde jag en ny ficka. Innan jag sydde på fickan målade jag det karakteristiska minion-märket med hjälp av svart spritpenna (permanent marker).


Bröstlappen sitter fast på shortsen med tryckknappar så den enkelt tas av. Det behövs för att komma i shortsen eftersom det inte finns knappar i sidorna.

Tanken är också att shortsen ska kunna användas till annat.

Glasögonen sågade gubben till utav några muffar. Limmade på muttrar, målade grå och sydde fast resår.

Av gult tyg sydde jag tröja och leggings. Maja som är glad i färg kommer säkert använda dem mer än bara till minion. Riktigt nöjd med hur både tröjan och leggings blev.



Försökte också mig på att sy en mössa med Minion-hår av svarta piprensare men tyget var för tunt. Blev inte lyckat. När sedan tråden tog slut gav jag upp.

Svarta fingervantar och kängor till gör outfiten komplett.

Tycker att hennes Halloweenkostym blev riktigt bra. Inga monster och hemskheter här. Bara heltokiga minions.

1 kommentar:

  1. Weaktor hybitilt vill låna din dräkt :) hör gärna av dig

    SvaraRadera