tisdag 7 oktober 2014

Tacos


Efter dagens vattengympa var kroppen helt slut. Trots att jag verkligen försöker att ta det lugnt reagerar min kropp med att slå bakut.

Orkade inte inom Maxi efteråt utan stannade till vid vår lokala butik. Glömde mer än hälften av vad jag tänkt handla.

Väl hemma försökte jag övertala Max en att vegetariskfärs är lika bra som nötfärs men jag lyckades inte.

Istället begav sig Max till affären och handlade det jag missat.

Jag skar grönsaker och Max fixade färsen.

Trots att gubben inte var hemma gick 1,4 kg nötfärs åt. Inte konstigt när det finns både kompisar och pojkvänner vid köksbordet.


Efter maten återgick jag till sängen och har ligger jag än. Lyssnar till höststormen som sliter i huset. Funderar på vad som blåser bort.

Jag har ikväll läst boken "Värt att veta om dyskalkyli" av Marcus BjörnStröm.

En tunn bok som är värd ett eget inlägg. Ska försöka skriva om mina tankar någon dag. Ska bara samla mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar