lördag 20 december 2014

En glömd sak räcker

Du känner säkert till uttrycket "Liten tuva stjälper stora lass". Min tuva var idag en glömd scarf. Och två onda knän.

Bestämde mig att knäna gjorde så pass lite ont att jag skulle klara av att gå rundan med Rex.

Med gubben iväg och hjälper kollega, tjejerna på rymmen och Max fortfarande sovande efter sen natt var det bara jag som kunde kissa Rex.

Kunde rastat honom på tomten men han behöver få utlopp för energi och röra på sig.

Visst skulle jag orka gå rundan med honom.

På med kläder som en Michelingubbe och iväg.

När vi är för långt bort att det är lönt att vända hemåt inser jag att jag glömt min scarf. Det är en tjock och stor scarf som jag vid behov till och med kan använda som halsduk och luva.

Det blåste riktigt kallt och nu sitter jag med onda knän, värkande höft, stel nacke och bultande huvud.

Tänk att en enda glömd scarf kan välta en stor Lotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar