tisdag 2 december 2014

Tappat

Jag har förlorat något som var väldigt viktigt för mig. Något som gav mig stor glädje. Något som jag såg fram emot varje dag. Jag har förlorat min matlagningsglädje. Min inspiration och drivkraft.

Just nu är matlagning förknippat med så mycket stress och oro.

När man som jag inte klarar av att planera dagens middag.

När man som jag åker till affären och väl där inte minns vad man skulle handla.

När man som jag inte orkar hålla energin och intresset uppe för att starta spisen.

När man som jag kommer på sig själv att sitta och stirra rakt ut i luften medan maten bränns och brandvarnaren tjuter.

När man som jag mår fysiskt illa av inte bara lukten av mat utan till och med av tanken på mat och att äta.

Då är glädjen borta.

Känns som om det där som är Lotta försvinner. Kvar är ett tomt skal som bara stirrar ut i ingenting. Känner så mycket sorg och saknad. Hur hittar jag tillbaka?

1 kommentar:

  1. När man mår dåligt är det svårt att finna glädjen :( jag hoppas att du snart mår bättre, och att du inte drar dig för att söka hjälp om du behöver. Varma kramar.

    SvaraRadera