torsdag 11 december 2014

Macka


Livet går upp och ner i ett rasande tempo. En så enkel sak som ett brev med krav om komplettering av intyg raserade allt idag. All orka försvann.

Efter samtal fram och tillbaka mellan a-kassa, lönekontoret och försäkringskassan var jag helt slut.


Orkade inte laga någon mat. Efter två timmars vila hjälptes gubben och jag åt att fixa något enkelt.

Familjen fick wrap med falukorv, ägg och grönt medan jag höll mig till avokado, sallad, tomat, gurka, alfalfagroddar och ifraiche med salladskrydda.

Tänk att kropp och hjärna reagerar så starkt. Enkla saker blir så stora och oöverkomliga.

Varför kan det aldrig bara funka.

- Det är som Djävulen går i allt du tar dig för, sa gubben.

Ibland undrar jag faktiskt. Varför är det hela tiden kamp och motgång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar