fredag 19 december 2014

Thrift haul - secondhandfynd


Nu var det dags igen. Jag har fyndat. Och gjort ett Buzzadortest.

Som en buzzador får jag testa varor och/eller tjänster för att berätta för andra.

Sprida budskap - buzza.

Men först börjar jag från början.

För många år sedan hade jag avlånga, tubliknande, runda kuddar som var köpta på IKEA. Vet att Max hade den ena eftersom hans sängram gjorde så att det var ett glapp in till väggen.

Jag letade efter kuddarna eftersom jag ville ha något i sängen som stöd när jag ligger och läser.

Kuddarna var som bortblåsta. Gubben har en tendens att kasta saker som egentligen inte ska kastas. Som bebisalbum, första teckningen och barnböcker.

Funderade på om jag skulle sy kuddar som passade mitt behov men jag kom aldrig till skott.

När jag så sprang inom secondhandbutiken hittade jag exakt sådana kuddar jag letat efter. Den ena hade visserligen ett överdrag i vinrött men det gjorde inget. Jag hade mina gamla kvar.

20 kronor stycket betalade jag.

Hem och in med en kudde i taget i tvättmaskinen. För mitt eget sinnes skull tvättade jag kuddarna med Vanish Extra Hygiene Pulver.


Bara för att vara riktigt trygg med renheten. De skulle ju faktiskt användas i min säng och jag ville vara säker på att de var riktigt rena.

Med Vanish kände jag den tryggheten.

Vanish Extra Hygiene Pulver hjälper till att avlägsna bakterierna på tvätten.

Man vet aldrig var kuddarna varit eller hur de blivit behandlade.

Efter några varv i torktumlaren fick kuddarna plats i sängen.



Precis som jag ville ha det. Lite mycket att ha under huvudet på natten men perfekt när man sitter och läser.

Jag snappar åt mig gubbens och har en under knäna och en under nacken. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar