torsdag 18 december 2014

Thrift haul - secondhandfynd

Ett av mitt och Majas stopp igår var en secondhandbutik. Anledningen var att Maja var ute efter vit mugg. Hon ska göra en personlig julklapp till en kompis.

Visst hittade vi mugg men vi hittade mer. Totalt spenderade jag 60 kronor.


Jag har inget emot att köpa secondhand. Ser det som ett bra sätt att vara rädd om miljön och om ekonomin. Visst finns det mycket skräp men man kan göra fynd. Brukar gå en snabb runda inom när jag ändå är i närheten.


Två vita enkla muggar i modell större. Den ena är ifrån IKEA medan den andra är omärkt.

Majas förvandling kommer om någon dag. Kanske efter jul då mottagaren av muggen läser här.  En överraskning ska vara en överraskning.


Maja samlar på Bodum te- och och kaffeglas i olika färger. Dessa svarta kommer efter diskning hamna i hennes "Flytta hemifrån"-låda.



Någon annan i Majas bekantskap ska få en vacker ljushållare i form av en snöstjärna. Ljusen och det andra i presenten är redan köpta.


 



Maja är väldigt förtjust i cupcakes i olika former. Örhängen, halsband och små skålar har hon redan. Kunde inte motstå denna söta lilla skapelsen. Perfekt att samla upp allt från gem till örhänge.

  

Maja samlar också på Rice och även om detta kakfatet inte har någon etikett och troligtvis inte är från Rice så påminner den om stilen. 

Om den hamnar i "Flytta hemifrån"-lådan eller om den hamnar på sminkbordet för att husera smink eller smycken får vi se. Tjusig var den i alla fall. 


Slutligen! Vid kassan hittar Maja "Rör inte min kompis"-nålar.

Jag berättar vad det är och hur poppis de var när jag var ung. Två stycken fick följa med hem.

Det kan behövas markeringar emot mobbning, utanförskap och rasism.

Allt detta för 60 kr.

2 kommentarer:

  1. Åh det är ju såna koppar som vi har i husvagnen! Har hon tekannan? Annars kan hon nog få flörta till sig vår för vi använder inte vår.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte tekannan. ;) ;) //Fjärilen

    SvaraRadera