torsdag 1 januari 2015

Dagen efter

Alkohol borde förbjudas.

Gubben är hur pigg som helst trots att han drack öl till maten och både tre, fyra och fler groggar under kvällen.

Jag däremot som bara drack litchedryck till maten och kaffe under kvällen mår urk.

Tror bestämt att gubben kommit på ett sätt att föra över bakfyllan på mig.

Fy bubblan vad jag mår dåligt. Fler där ute som har en jobbig dagen efter?

Jag botar med vatten, kaffe och en dag i soffan under en filt. Film efter film får rulla och gubben får passa upp.  

2 kommentarer:

  1. Blev inte mkt nyårsfirande här och igår körde jag från bröllopet och hem.
    Sen jag fick min RA blir det inte mkt alkoholhaltigt för min del.
    Kram och hoppas du mår bättre nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar tid. :-( Vi har något virus i familjen. Gubben har varit döende i en vecka och Maja sängliggande i en. Kanske något sådant i kroppen. :-/
      Frågan om alkohol. kom faktiskt upp i mctd-gruppen och verkar vara så att alkohol triggar. Det insåg jag för längesedan. Men nu var det inte jag som drack. ;-) Undrar om de 2 msk i Majas efterrätt räckte. Kramar

      Radera