fredag 30 januari 2015

Kycklingwok

Efter att ha suttit i ett möte och frusit i 3 1/2 timmar är jag färdig. Har så mycket värk att jag inte orkar äta.

Lagar därför en kycklingwok till familjen och kryper sedan själv ner under täcket. Vill inte mer.

Trots att jag lämnade den kalla lokalen klockan 13.30 fryser jag fortfarande. Fullt påklädd under två täcken. Mina händer är iskalla.


700 gram kycklingfilé
1 röd chili
1 morot
3 salladslökar
1 påse instant Misosoppa
1 msk muskovadosocker
1 msk soja
1 burk kokosmjölk
4 nystan äggnudlar

Strimla och woka kycklingen.
Finhacka chilin.
Blanda chili, socker och misosoppan i en skål. Späd med lite vatten.
Lägg den wokade kycklingen i röran.
Koka nudlarna enligt anvisningarna.
Använd potatisskalaren till att skära moroten tunt.
Strimla löken.
Woka morot och lök.
Tillsätt kycklingen.
Häll i kokosmjölk och soja.
Låt koka upp.
Vänd ner nudlarna eller servera dem bredvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar