lördag 31 januari 2015

Vegantallrik


Tillbringade dagen i sängen. Mer i sovande tillstånd än vaken. Hörde hur Maja gick igenom rummet och åkte iväg men orkade inte öppna ögonen.

Alvedon hjälpte inte mot huvudvärken och jag försökte med migränmedicinen utan resultat.

Ingen medicin hjälper mot värken i kroppen så jag försöker bara överleva.

Gömde mig under kudden och försökt gömma mig från livet.


Tacksam att jag har en varm säng att ligga i och möjligheten att slippa gå ut.

När det blev mörkare i rummet och gubben lagar stekt fläsk till övriga familjen masar jag mig upp.
Måste äta.

Blev en veganschnitzel från Anamma och råstekt brysselkål med solrosfrö och citronsaft.

Lite andra grönsaker och groddar med lite iMat från Oatly.

Orkade inte äta allt men fick i mig det viktigaste.

Nu ligger jag i soffan och försöker hänga med i tv-programmen som gubben tittar på.

Huvudvärken är inte borta men under kontroll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar