måndag 26 januari 2015

Ilsk Magda testar

belly piercing photo maryndee025.jpg
www.photobucket.com

- Varför kan du inte vara som andra föräldrar? klagade Magda högljutt.
- Vad menar du? undrade Max.
- ALLA andra får ju. Men inte jag.
- Men mamma bryr sig ju bara om dig.
- Ja, varför kan hon inte vara som andra föräldrar?
- Vad? Menar du att hon INTE ska bry sig?
- Ja! Precis!

Magda var riktig upprörd när jag sagt att jag inte tillåter någon navelpiercing.

- Men, ALLA mina kompisar får ju. Till och med XX och du vet hur hennes föräldrar är. Hon ska få piercing i 15-års present.
-Nej! Jag har sagt att jag inte accepterar det.
- Men ALLA får. ALLA har.
- Magda, flikar Max in, varför måste du vara som alla andra? Varför kan inte du vara unik?

Magda tystnar och tittar på oss. Hon suckar djupt.

- Då gör jag som XX och gör det i hemlighet.
- DÅ! Blir jag riktigt arg, säger jag bestämt.

Magda vänder sig om och ler med hela ansiktet.

Testandet av gränser fortsätter långt upp i ålder.

Tonårsföräldrar borde få medalj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar