tisdag 13 januari 2015

Jag har skapat ett monster



Gubben har tidigare klagat över "smartphone-människor".

- Ni sitter med telefonen i handen hela tiden. Vem sms:ar du med?

Har otaliga gånger förklarat för honom att jag spelar. Jag har olika spel i mobilen som plingar om nya liv, vänners drag eller behov av hjälp.

Gubben har skakat på huvudet.

När gubbens arbetstelefon plötsligt förvandlades till en iPhone öppnades en helt ny värld för honom.

Nu är det han som sitter med mobilen hela tiden. Han pillar och lär sig. Surfar och har plötsligt blivit väldigt aktiv på Facebook. I helgen skrev han sin första kommentar och tryckte på "gilla" för första gången.

Igår satt jag och irriterade mig över att ingen hjälpte mig på Jelly Splash.

Tittade på gubben som satt med mobilen i handen och fnittrade över något dålig klipp.

- Vad är detta? Du har skickat en förfrågan.
- Ja, ingen hjälper mig. Du kan väl hjälpa?

Jag visade hur han skulle ladda ner spelet och plötsligt har jag en gubbe som är helt inne i Jelly Splash.

Hjälpa mig hade han först inte tid med.

Gissa vem som låg i sängen och spelade igår kväll.

Gissa vem som satt med mobilen i handen och spelade i morse när han väntade på att Maja skulle bli klar.

Jag har skapat ett monster.

1 kommentar: