torsdag 15 januari 2015

Söndring klocka, hyllor och tacos


Klockan 5 smög jag upp för att kolla om Maja vaknat. Hon har haft problem med att vakna av klockan denna veckan.

Hon har varit väldigt irriterad över att hon inte hört klockan. Jag uppmanade henne att testa en annan klocka eller ringsignal. Man kan faktiskt vänja sig vid ljud.

Idag när jag kom upp låg hon vaken i sängen.

- Det är inte lätt att vakna när visarna på klockan är lösa, säger hon och skakar på klockan.

Visarna snurrade bara runt.

- Och du som trodde att jag inte kunde vakna.  Det var klockans fel. Ha!

Där fick jag.
              ______________________________


Igår var jag och Maja på Netto och köpta tavelhyllor. Två vita och en svart.

Har varit på jakt efter sådana ett tag och direkt när jag såg dem i reklamen från Netto bestämde jag mig.

Nu köper jag även om jag egentligen inte hade råd. 59 kronor stycket ett väldigt bra pris.

De två vita sattes upp ovanför Magdas sminkbord för att husera parfymer överst och nagellack underst.



Magdas alla nagellack fick inte vara där. Bara de hon tycker är bra.


Den svarta hyllan placerades under tavlan med Håkan Hellström som Magda fick i julklapp.


På hyllan placerades tre doftljus. Magdas rum luktar så gott av vanilj.


         _____________________________________


När familjen, minus Max, kom hem serverade jag tacos.

Nötfärs till familjen.

Åt mig Anamma veganfärs och Tofutti "Mozzarella Style" vegan ost.

Vitlökssås gjorde jag av två burkar iMat och till tacosen serverades blandade tillbehör från kylskåpet. "Man tager vad man haver".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar