lördag 24 januari 2015

Lördagsnöje



Vilket äventyr!

Vi lånade svärföräldrarnas bil med dragkrok och hyrde ett släp för att åka till IKEA. När vi åkte var vädret okej. Snö och kallt men klart väder med fria vägar.

Medan vi var på IKEA förändrades det till snöoväder med riktigt hala vägar.

Vi kom i alla fall hem helskinnade även om jag var irriterad på gubben ett tag.

Varför är det mitt fel att det snöar? Varför måste jag få utskällning för att bilen framför kör sakta?

Maja mådde fortfarande inte riktigt bra och min höft bråkar men det skulle nog gå ändå. Har man sagt en sak så har man. Har man lovat så har man.

Anledningen till IKEA-besöket var att Maja behövde madrasser till sin nya säng. Och visst hittade vi madrasser. 2 resårmadrasser a' 80 cm och en bäddmadrass på 160 cm.

Hon kommer att få en rejäl säng till skillnad mot den 90 säng hon har nu.

Jag trodde att sängstommen vi köpte var 140 cm så det var riktigt tur att vi läste på förpackningarna innan vi körde.

Vilken miss om vi kommit hem med 140-madrass.

Maja köpte också nya dra-på-lakan och bakattiraljer.

Gubben köpte kaffetermos, skärbräda i bambu, glödlampor och nya kökslampa. Precis en sådan röd lampa som jag önskat mig länge.

Jag köpte plastpåsar och matta till vardagsrummet. Brandfilt till ovanvåningen och två nya brandvarnare.

Magda tittade också på säng men shoppade annat.

Sängkläder, stolsdyna, morgonrock, sänglampa, taklampa och självklart doftljus.



Vi unnade oss sen lunch/tidig middag. Gubben och tjejerna åt givetvis köttbullar. Jag åt det vegetariska alternativet.

Max och Caroline som stannat hemma fick beställa pizza.

Nu är jag helt slut och håller natt.

Imorgon har vi mycket att göra. Maja vill få in sin säng, Magdas lampa ska justeras i länge och jag ska försöka hinna få i ordning i vardagsrummet innan Marcus och hans familj kommer på söndagsmiddag. Gubben ska bjuda på kalops.

Jag har ett "nytt" soffbord som jag vill ställa in. Inte från IKEA utan ett begagnat med mycket karaktär (skavanker).

Tror det kommer att bli bra.

Orkar jag så kanske till och med gardinerna kommer upp i vardagsrumsfönstret. Det har varit väldigt tomt sedan jag plockade ner de andra i mitten av december.

Vi får se. Och kanske du också här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar