fredag 27 juli 2012

Gårdagens kväll


Gubben tog en paus i formandet av gjutning del två. På lördag är det dags. Idag lagar han cementblandaren vars motorskydd verkar vara sönder.

När jag såg honom sitta där tänkte jag:
Hic och nunc - Här och nu. Skit i dammsugaren.

Så med kameran i högsta hugg gick jag på en tur i kvällningen. Det var svalare. Lugnare.






Natten blev otroligt jobbig. Jag plågade mig igår med att hjälpa gubben bära cementsäckar. Min kropp talar nu verkligen om hur dum jag var.

Har lovat Max göra tacopaj så där lägger jag min kraft idag.

4 kommentarer:

  1. Så fina bilder och inte ska du bära tungt. :) Har han rosa tofflor gubben. Det är ju så sött.
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lingon, betyder mycket när de kommer från en så duktig fotograf som du. Snart har jag nog photoshop också så jag kan leka lite.

      Visst är det rosa Foppa. De är Max. Pin på med Hello Kitty. Helt trasiga och jag letar efter nya. Inte lätt hitta i storlek 43.

      Kram!

      Radera
  2. Vackra bilder L8!

    Tack för lånet av din äldsta dotter idag. Hon är så fin! <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. :D
      Hon var så glad att få komma. Blir inte så ofts tyvärr.
      Kram

      Radera