måndag 16 juli 2012

Måndag

I morse lämnade jag hemmet vid 07.00. Övriga familjen låg och sov i sina sängar när jag stängde dörren.


Först blev det besök på sjukhuset och efter mitt besök frukost i cafeterian.

Sedan åkte jag till Ulrika. Vi hade gjort en sambeställning av böcker.


ART. Väldigt intressant läsning. Hoppas att det finns något där som jag kan använda i mitt liv i min familj.

Efter Ulrika blev det till torget för att köpa lite färska hallon och blåbär.

När jag kom hem gjorde jag klart tårtorna.



Blev riktigt nöjd med resultatet.



Gubbens kusin Ulrik hade stor hjälp av sin mamma för att ro kvällens grillfest i hamn. Det blev väldigt gott.

Efterrätten blev uppskattad. Kändes riktigt bra att tårtorna föll alla i smaken.

Under hela dagen har jag haft min morfar i tankarna. Han har idag fått en pacemaker inopererad. Hade kommit in akut i går morse och det visade sig att han verkligen behövde hjälp.

Hur det än är så är morfar 92 år och ingen ungdom längre. Man vill inte tänka på det men allt kan hända under en operation.

Extra orolig blev jag när min mobil dog under grillfesten. Kände att jag ville vara nåbar. Men jag tror att om inte mamma fått tag i mig så hade hon nog försökt ringa gubben eller tjejerna.

När jag kom hem och laddade mobilen hade jag fått ett meddelande att operationen hade gått bra och morfar var till och med hemma.

Hoppas jag får lov att träffa honom snart. Det är inte lätt när han bor i Värmland och jag i Skåne. Man tittar liksom inte inom för en kopp kaffe.

Nu är vi trötta. Gubben har redan somnat i soffan. Han har nog fått lite för många öl i magen.

1 kommentar:

  1. Vilka fina tårtor! :)

    Håller tummarna för att din morfar återhämtar sig som han ska :)

    SvaraRadera