torsdag 21 februari 2013

IKEA och snäll dotter

Lycka är när man kommer hem efter en hel dag på IKEA och möts av ett nystädat hem, nykokt kaffe och tända ljus. Maja är underbar.


 Lunch med Max på IKEA. Köttbullar även för mig som omväxling.

 
IKEA tänker på sådana som jag som behöver vila benen ibland.
 
- Håller inte för mig, säger Max och testar.

 
Jodå. Håller alldeles utmärkt.


Paus med kaffe och äppelkaka. Givetvis med grädde.

 
 
Max provar möbler som passar bra på en uteplats. Parasollet funderar jag på. Kommer det en sommar?
 
 
 
Åkte iväg med uppdraget att köpa gafflar eftersom vi av någon anledning har få av. Tog två förpackningar med knivar och två med gafflar. Trodde jag.
Väl hemma ser jag att det är tre knivar. Suck! Knivar har jag ju massor av.
 
 
Påsklilja köpte jag till köksbordet. Locka fram våren kanske.
 
 
 
Köpte hem friterad kyckling med sötsur sås till tjejerna. Gubben jobbar över så på spisen står fyra små rätter åt honom.

1 kommentar:

  1. Det låter som en riktigt bra dag!
    Och tusen tack för awarden..:)
    Jag bugar och tackar och är så glad att du läser min blogg.
    Massa kramar
    L

    SvaraRadera