söndag 24 februari 2013

Planer ändras

Det är svårt, väldigt svårt, speciellt om man heter Maja att planer ändras.

När hon i fredags fick feber vägrade hon först erkänna eftersom det inte skulle ändra planerna med Max kalas och tjejernas överraskning.

Envis och så länge jag inte kunde hitta termometern, som inte låg på sin plats (oj, vad konstigt. har ingen lagt tillbaka den?), så hade hon INTE feber.

Termometer eller inte - varm var hon.

Lördagen började inte bra och gubben och jag körde tidningarna. När vi kom hem verkade Maja piggare.

Gästerna kom och gick. Alla mätta hoppas jag.

Vid 04-tiden ringer mobilen och en ledsen flicka ber mig komma.

Magda är varm. Hon kraxar och hostar.

-Jag vill inte. Jag vill inte förstöra Max dag.

Stackars liten.

Just nu ser det ut som familjen antingen får dela på sig för att överraska Max eller skjuta på planerna.

Tror Max själv löser frågan smidigt. Han fortsatte kalaset med en kompis till vid 5-tiden och nu sover båda som små grisar.

Tror inte han vaknar i tid.

Nu gäller det smida ny plan. Även om det är svårt att ändra planer måste man träna på det. Livet ger ständigt nya riktningar.

För visst är tjusningen faktiskt i att planera en överraskning. Nu finns ju möjlighet att förändra och förbättra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar