onsdag 27 februari 2013

Rutiner? Visst!

Jag har kämpat med att få rutiner. Ordning och reda. Struktur och förberedelse.

Det är så viktigt. Speciellt för mina med adhd.

Inte har jag lyckats.

När jag för fjärde gången springer i trappan (springa är väl att ta i med min värk) tänker jag:

"Nej, nu räcker det. Nu orkar jag inte mer."

Är så nära att bara strunta i alltihop.

Varför ska jag springa och plocka ihop en gympapåse åt en snart 16-åring?

-Varför gjorde du inte detta igår? Du vet ju att du har gympa idag. Du vet ju hur stressigt det blir på morgonen.
- Jag orkade inte, glömde, ville inte.

Varför ska jag tjata på en 18-åring att ringa till handledaren och berätta att han fortfarande är sjuk?

Varför ska jag?

Är det för att jag är mamma?

Vill bara få dem till att fungera och ta ansvar. Lära sig livet.

Jag har verkligen misslyckats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar