fredag 22 februari 2013

Problemet SKA lösas

Gubben har läst lite ellära så något litet får han lov att göra när det gäller ström.

Jag saknar helt kompetens och framförallt intresse. Ström skrämmer mig lika mycket som ormar eller spindlar skrämmer andra. Tillhör du dem som blir rädda för en liten mus? Den rädslan känner jag för ström. Ormar, spindlar och möss rör mig inte ryggen.

I över två år har jag bett min gubbe hjälpa mig med detta problemet.



Hade det räckt med att stoppa in skiten i väggen igen och det hade stannat kvar OCH fungerat så hade jag inte klagar. Men jag har försökt det. Max satte fast de lösa trådarna men det räcker inte. Uttaget fungerar inte som det ska och framförallt så ramlar det ur dosan.

Gett stränga order om att inte röra.

Max hade sin metallsäng stående framför och jag såg honom elektrifiseras i sängen.

Nu har han ett plåtskåp framför och jag ser hur han får ström i sig när han öppnar dörren. 

När jag ber gubben om hjälp säger han:

-Det kan väl den göra som tagit sönder.

Jag tycker att som man, make och pappa skulle han vara intresserad av att hans familj mår bra och inte är utsatta för fara. Nästa vecka ska jag tapetseta och måla Max rum. Fixar han inte det tills då så ber jag någon annan om hjälp. Någon måste det väl finnas som är rädd om oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar