måndag 11 februari 2013

Nytt försök

I lördags körde vi igång ett nytt försök med Strattera.

Bup trodde att biverkningarna Magda upplevde sist kan ha berott på hög dos, annan sjukdom typ virus eller övergående biverkning.

De menar att om Magda bara härdar ut så hittar hon skattkistan vid slutet av regnbågen.

Så vi gör ett nytt test. Har dragit på det tills jag själv mådde bättre.

Började en helg för att kunna låta bli att behöva ta ritalinen också. Är lite misstänksam mot att kombinera medicinerna.

Curlingen vägrade Magda följa med på så jag informerade Max att ha koll på henne. Hade velat stanna hemma men är man medarrangör av en aktivitet så måste man komma.

Det hade inte varit några bekymmer enligt Max för Magda hade sovit hela dagen.

Trötthet är ju en av biverkningarna men detta är löjligt.

Magda som större delen av helgen. Hon vaknar emellanåt men är oerhört trött.

Igår klagade hon över att det gjorde ont i hjärtat. Både till mig och gubben.

Känns otäckt.

Idag fick jag ruska ordentligt i henne för att komma i kontakt med henne.

-Mamma, ska du döda mig? Du skakar ju ihjäl mig, sa hon utan att öppna ögonen.

När hon ber mig släcka den viktiga lampan i hallen blir jag orolig. Den är alltid tänd.

Jag har informerat skolan om att jag håller henne hemma. Hon kan ju inte sova i skolbänken.

Jag lovade bup att härda ut lite längre än sist. Se om detta bara är tillfälligt.

De är så övertygade om att Strattera kan hjälpa Magda bättre än Ritalin.

Just nu är jag väldigt skeptisk men försöker hålla det för mig själv.

Jag vill ha min kreativa, busiga Magda inte denna sovande Törnrosa.

Nu ska jag krypa ner hos Magda och vara nära. Ifall hon behöver mig.http://lottasmat.blogspot.se/2012/11/nipprig.html?m=1http://lottasmat.blogspot.se/2012/12/stratterastopp.html?m=1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar