tisdag 9 juli 2013

Att lura ögat



Jag lägger upp samma mängd mat på min tallrik oavsett hur stor den är men har upptäckt att gubben och Max kör efter hur mycket som får plats på tallriken (plus lite till ibland).

Därför bestämde jag mig för att köpa mindre tallrikar nästa gång.

Nästa gång var alltså igår. IKEA hade erbjudande om att fylla en kasse med porslin för 99 kronor och jag nappade.

Hade redan börjat köpa på mig de bruna tallrikarna så jag tyckte det var för bra för att låta bli.

8 tallrikar, 10 assietter, 6 stora djupa tallrikar, 7 små djupa och 2 rektangulära lyckades jag få ner i två blå kassar.

Kunde nog fått i mer men det var vad jag vågade.

Har sorterat ut och behåller bara de vita ur samma serie som de bruna ( 6 stycken ) och en uppsättning vita med brun kant ( äldre IKEA köpta på second hand. Jag gillar dem men gubben tycker de är små. ? ).


Dessa nya tallrikar är 26 cm i diameter mot 28,5 cm på de gamla. Kanske inte mycket men jag ska inte demonstrativt visa gubben och Max att de äter mycket. Då kunde jag dukat med assietter. Jag ska bara se om det går att lura ögat.

Jag köpte också den lilla vita kannan du ser på översta hyllan.

Nu måste jag vila. Axeln gillade inte alla rörelser upp och ner med tallrikar och torka ur skåpet. Måste orka laga mat innan jag ska köra till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar