lördag 20 juli 2013

Oplanerat IKEA-besök

Marcus ringde imorse och undrade om jag ville följa med till IKEA. Det slutade med att både jag och Max följde med.

Max och lille E hade kul och härjade loss rejält. Stackaren slocknade i bilen hem och hade nog hemskt ont i sina små muskler.

Jag skulle inte shoppa något speciellt men det slutade med att jag ändå kom hem med en hel del.

Fyra vita kaffekoppar, tre glasskålar, grytlappar och brödpenslar (som gubben ska ha till marinering).

Till vardagsrummet blev det en ny matta. Mattor brukar inte tycka om vårt hus men vi testar.


Brun och beige, kortluggig för 159 kronor.

Passar bra på plats.


Max köpte taklampa (spot) för 149 kronor och tavla med Michelangelo-motiv (399 kr).



Till Magda köpte jag svart golvspegel (299 kr) och "dörrkrokar" (29 kr).



Åt Maja köpte jag samma "dörrkrokar", ben till resårmadrass och kopplingar till två madrasser. Ska försöka förvandla hennes enkelsäng till dubbelsäng.

Gubben fick en ny kudde och örngott.

Jag köpte ytterligare en matta. En röd, stor med lång lugg för 199 kronor. Tänker ha den i hallen när den är renoverad men risk finns att den blir stulen av någon av döttrarna.

Nu ska jag äntligen skruva upp gardinstång i sovrummet. Har inte orkat under två veckor men nu ska den baskemig upp.

Kommer resultat imorgon om allt går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar