onsdag 31 juli 2013

Huvudvärk och långkok

Har idag varit nedtryckt i skorna av huvudvärk. Inte migrän utan bara huvudvärk i pannan och tinningarna.

Lyckades ändå klara av att ge familjen något som kunde liknas vid mat.


Gjorde ett långkok på nötgrytbitar, gul färsk lök, vitlök samt bacon. Efter 1 1/2 timme fräste jag aubergin, zucchini och tomater som fick slinka ner och koka 30 minuter.


Efter maten blev det sängläge med tabletter. Gissa om jag blev glad när min kollega ringde och frågade om vi kunde byta arbetsdag. Han behövde vara ledig i morgon.

Nu på kvällskanten har huvudvärken släppt och jag tänker avrunda kvällen med lite läsning. Köpte "Historia i fokus" och ska sjunka ner i artikeln om Stockholms gråbrödrakloster. Kanske ett sömnpiller för någon men mycket intressant för mig.

I morgon är en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar