onsdag 10 juli 2013

Ledsen

Vaknade tidigt och hade svårt att få igång kroppen men tillslut kom jag ur sängen.

Hade massor av måsten hängande över mig och bestämde mig för att beta av så mycket som möjligt.

Försökte ignorera värken i armarna från gårdagens städning och ursotering av tallriksskåpet.

Entrehallen blev totalsanerad. Köksgolvet dammsugat. Max sängkläder bytta och sedan installerade jag en diodramp under hans hylla.

Därefter tog det stopp.

Försökte vila lite med kaffe och korsord men när jag inte orkade hålla i pennan gav jag upp.

Ligger nu i sängen och lyckas använda vänster pekfinger för att skriva.

Blir till att vila så jag klarar av att köra till jobbet ikväll. Tur jag inte börjar förrän 19.30.

Försöker att inte vara ledsen över min situation men just nu är det svårt.

Jag har fått höra från vänliga medmänniskor att det finns så många andra som har det mycket värre än mig så därför borde jag  inte klaga utan istället kämpa lite extra.

Det gör mig ont att andra människor lider men jag orkar faktiskt inte kämpa mer just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar