söndag 21 juli 2013

Körv, pära å saus



Man ska inte klaga över värmen men jag lider. När jag mådde som värst idag fick jag ta en dusch.

Jag svullnar, har ont i varenda led och muskel samt är fruktansvärt irriterad.

Lite enkel mat fixade jag. Potatis och morötter grävde pappa upp ur sitt land och korven köpte jag hos slaktaren.

Nu ska jag strunta i mer städ och tvätt. Blir först soffan och sedan sängen tidigt.

Imorgon försvinner gubben igen. Gräsänka igen. Förhoppningsvis bara två veckor till. I  alla fall denna omgången.

På sätt och vis gör det inget att gubben är borta i veckorna men jag är ju van vid att ha honom hemma.

Sedan är det trist att jag är ledig när han jobbar och när han börjar sin semester så jobbar jag.

Men man ska vara glad över att man har jobb. Hur länge det nu varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar