onsdag 24 juli 2013

Städa, städa

Hela dagen har jag städat sovrummet. Med paus för matlagning och sex maskiner tvätt.

Totalsanering var sovrummet verkligen i behov av.

Förutom sortering, avtorkning av alla ytor, fönsterputs, dammsugning och svabbning av golv. Så har täcke och kuddar tvättats och bäddmadrasser bankats.

Handtag till garderober har skruvats dit och lådor i gubbens garderob har spikats ihop.


Den nya gardinstången fick gardin och jag köpte ny blomma till fönsterbrädan.


Har också kånkat upp och stoppat in tvättade täcke, filtar och sängkläder i skåpet. Efter tre veckors tjat på gubben att han skulle hjälpa mig och bära upp allt två våningar så slet jag och Maja.

Axeln gav upp och gissa om det är otäckt att gå när fotlederna plötsligt bestämmer sig för att inte längre vara med.

Men jag är helnöjd med resultatet av dagen. Nöjd och helt slut.

Nu håller jag kväll och tar fram det tunga artelleriet i medicinlådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar