fredag 22 november 2013

Facebook

Tydligen är dagens sätt att kommunicera Facebook.

Står vid Majas dörr klockan 5. Denna vecka har hon haft det svårt att stiga upp. Jag har fått väcka henne varje dag.

- Maja, klockan är fem.
- Okej, svarar hon innanför.
- Maja, klockan är 05.15.
- Ja!
- Maja, klockan är 05.30.
- Mamma, jag börjar klockan 10 idag.
- Varför har du inte sagt det?
- Det har jag. Jag skrev det på Facebook igår.
- Jag har inte varit inne på Facebook.

Visst är Facebook ett bra sätt att kommunicera men man måste kontrollera att den man vill ge information har fått den. Det är inte alla som är inloggade på Facebook konstant. Andra har alarm för kommentarer eller meddelande.

- Du kunde väl ringt eller skickat ett sms. Du måste kontrollera så att jag fått ditt meddelande. Du fick ju inget svar.

Nu var det inte hela världen. Jag fick vakna klockan 5 istället för 5.45.

Det tråkiga är att jag i onödan väckte Maja. Hon hade behövt sova ostört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar