måndag 18 november 2013

Oj!

Flyger upp ur sängen när jag hör rösten på gubbens radio säga att klockan är 6.30.
Klockradion står på betyder att gubben ligger kvar i sängen och då har han försovit sig.

Fem minuter senare har jag fått upp både gubbe och Max. Samtidigt som Max lunchlåda packas rör jag ihop amerikanska pannkakor till tjejerna. Eftersom jag jobbade igår hade ingen sett till att det fanns bröd till frukost.

Testade pannkaka med min hemgjorda äppelmos. Riktigt gott. Sött och sliskigt.


Alla kom iväg som de skulle och nu sitter jag och dricker kaffe medan Maja gör skolarbete. Hon åker en timme efter Magda på måndagar och tisdagar. Resten av veckan åker hon en timme innan.


Det är skönt med en lugn stund tillsammans även om hon är upptagen med att skriva rent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar