måndag 25 november 2013

Tungt!



Här ligger jag. Solen utanför retas. Varför skiner den alltid som starkast de dagar jag inte orkar ur sängen?

Mitt, i vanliga fall, goda humör sjönk igår i samma takt som termometern började närma sig noll. Humöret sjönk och värken steg.

Idag har det tagit fram till 13.30 utan att jag hittat ork att klä på mig. Jag har inte ens haft tillräckligt mycket kraft i händer, armar och axlar för att hålla i boken.

Tur jag är ledig från jobbet idag för det hade jag inte orkat. Eller hunnit. Det skulle sett ut det: komma försent till jobbet när man börjar klockan 15.30.

Nu tänker jag använda några av mina få skedar och få på mig kläder, koka kaffe och se till att familjen får mat när de kommer hem.

Allt annat som jag tänkte jag skulle göra idag får läggas i högen bland alla andra saker jag inte orkar eller hinner.

Suck!! Just nu känns det väldigt tungt att vara jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar