onsdag 27 november 2013

Max föll


Reklam har en stark påverkan på oss människor. Ibland är man till och med omedveten av påverkan.

Max föll för reklamen från Grandiosa om pizzarulle.

Perfekt att ha med till jobbet de vardagar det inte funnits rester till matlåda.

Bara ha några stycken i frysen.

Han blev besviken. Storleken var som alltid mycket större i reklamen. För att Max ska bli mätt på lunchen hade han behövt minst tre eller i alla fall två och en sallad. Hur många grabbar på snart 19 vill ha sallad med sig till jobbet? Inte min Max i alla fall.

Jag reagerade på priset. Tycker absolut inte att den är värd 19 kronor.

Smaken gillade Max men jag var inte så förtjust.

Men det är hans lunch så han avgör vad han vill lägga sina lunchpengar på. Jag ska i alla fall se till att det finns rester att stoppa ner i lunchlådan varje dag.

Pizzarulle får vara ett alternativ i absolut kris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar