lördag 16 november 2013

Vilken fredagkväll

Vi började med att checka in och när jag fick rumsnyckeln blev jag helt varm.

"Lugn bra lugn"

Rummet levde upp till namnet. Min första tanke var

"Här kan jag stanna hela helgen"


De andra deltagarna droppade in. Vi njöt av kaffe i underbar omgivning.

Efter styrelsemötet förflyttade vi oss från konferensdelen.

Maten som vi åt var superb. Kantarellsoppa, gås med tillbehör och som avslutning äppelkaka med vaniljsås och kaffe.

Efteråt satt vi som pösmunkar och jäste.

Tyvärr var ljudnivån i lokalen väldigt hög. Det är ju så det lätt blir med fullsatt lokal, många glada människor som efterhand blev gladare.

När vi kände att våra samtal flöt bort beslöt vi oss för att flytta oss tillbaka till konferenslokalen.

Janni tände lite ljus som stod på bordet och så pratade vi.

Denna konferensen är tänkt att innehålla arbete men det är också viktigt att vi lär känna varandra utanför styrelserummet.  Det är mycket lättare att arbeta med människor som man känner och tycker om. Klart personkemin kanske inte fungerar med alla men då ska man i alla fall kunna respektera och förstå varandra.

Efter en stund kände vi alla att ville dra oss tillbaka.

Eftersom min gubbe sitter i valberedningen hade han varit med under dagen och vi tittade en stund på tv innan han körde hem till ungdomarna.

Nu är det snart dags för frukost och klockan 9 drar vi igång med jobb.

Ska försök ta lite bilder av omgivningarna för hotellet är fantastiskt. Ångrar att kameran inte följde med. Mobilen får duga.

En sak är säker, hit ska jag återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar