tisdag 26 november 2013

Oskyldig

- Det är ditt fel att jag inte är med på gympan, skriker Magda åt mig.
- Mitt fel?
- Ja, du tvättar ju inte mina gympakläder.

Visserligen har jag inte orkat tvätta i samma omfattning som jag brukar men Magdas gympakläder har jag inte sett till.

- Du måste tvätta dem, utbrister hon.

Idag gav jag mig den på att gå igenom tvättstugan och se om gympakläderna hamnat i någon låda där jag glömt bort dem. Jag vände på varenda smutsigt plagg men hittade inga gympakläder.

Så jag började fundera. Och jag hittade dem.



I den stora gympaväskan som Magda inte vill använda. Under hennes säng hade hon stoppat in den.

När jag skickar en bild till henne får jag vill svar:

"Oj"

Så imorgon kan Magda vara med på gympan. Mamma har tvättat gympakläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar