söndag 6 april 2014

Bacon Carbonara


Årsmöte och avslut. Vissa steg måste man ta även om det känns i hjärtat. Känner mig som en stor svikare men jag tänker på min kära bortgångna väninna Gunnel som alltid förespråkade att först se till sig själv och de sina innan man kunde hjälpa andra. 
En viktig visdom som jag inte alltid levt efter men som jag tänker bli bättre på. 

Efter det jobbiga åkte jag till svärmor för att få lite kaffe och kloka ord. Den kvinnan kan alltid få mig på bra humör. En bättre svärmor får man leta efter.

Maten idag blev enkel och Max njöt. 

Jag uteslöt äggulorna som jag brukar ha i eftersom gubben stekt alla ägg till frukosten.

1 gul lök
4 paket bacon
5 dl Gott i maten/grädde/mjölk
1-2 dl riven ost
2 krm svartpeppar
nypa salt
eventuellt redning

Hacka löken fint.
Stek mjuk.
Skär bacon i mindre bitar och stek bland löken.
Tillsätt grädde/mjölk.
Koka några minuter.
Rör ner osten och låt den smälta.
Eventuellt behöver du reda såsen.
Krydda och smaka av.

Servera med pasta och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar