söndag 27 april 2014

Pölse


Enkel mat en söndag där jag surar. Ont och irriterad. Trött på att vara allas hushållerska och ingen som uppskattar det jag gör.

Irriterad över att bli utskälld för att jag lägger tillbaka saker där de ska vara. Så nu struntar jag i att plocka efter alla. Jag tar undan efter mig själv och resten får vara. Medicin, skolböcker, kläder, plåster, laddare och verktyg får ligga kvar på köksbordet. Vill de ha något får de leta.


Felix ketchup ska det vara, anser ungdomarna. Gubben vill ha Heinz. Själv struntar jag i ketchup.

När jag skulle köpa ketchup denna gången fanns bara denna stora förpackningen i affären.

Tror inte att Felix har samarbetat med Reumatikerförbundet vid framtagning av denna.


Magda tyckte det var dags att ge mig lite sommarnaglar. Hon var inte nöjd men jag tyckte det var fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar