måndag 14 april 2014

Raggmunk med fläsk



Den dåliga dagen fortsatte. När jag väl hittade en ställning i sängen som kändes bra så satte värken knivarna i mig igen.

Orkade inte handla så gubben fixade det på hemvägen.

Jag gick mest runt och skrotade medan gubben skalade och rev potatis. Det enda jag gjorde var faktiskt att röra ihop smeten och passa fläsket i ugnen.

Att ha mer värk på detta sättet tar på psyket och många tårar har fallit idag.

Tankar om hur framtiden ska se ut. Vem vill anställa mig? Vad orkar jag? Hur ska jag klara av studier eller nytt jobb?

Jag har så mycket idéer och önskningar men min kropp hindrar mig.

Det gör mig så frustrerad. Jag vill så otroligt mycket men måste kanske inse att det faktiskt inte kommer att gå. Jag kanske får låta min dröm fortsätta att vara just en dröm.

Just nu vill jag bara dra täcket över huvudet och hoppas att imorgon är en bättre dag.


1,2 kg potatis
4 dl vetemjöl
4 ägg
8 dl mjölk
1 1/2 tsk salt

Skala och riv potatisen.
Blanda ihop mjöl och mjölk till en smet.
Tillsätt äggen.
Salta. Var inte orolig över mängden salt för potatis behöver salt.

Stek raggmunkar. I min panna blir 1 dl perfekt. Prova dig fram.



Servera med stekt fläsk och lingonsylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar