torsdag 3 april 2014

Vilken underbar dag


Idag gav jag mig av tidigt till min väninna Ulrika. Vi gav oss iväg med Ulrikas två assistenter till Ikea. Ulrika skulle titta på säng och givetvis fanns det massor av annat att titta på.

Vi åt lunch och jag tog de obligatoriska köttbullarna. Bara att sitta fyra vuxna kvinnor och prata över mat och kaffe. Ingen klocka att passa. Ingen mobil som ringer. Helt underbart.


Plötsligt hade jag gått ifrån Ulrika och assistenterna. De hade fastnat bland ljusen och jag var redan vid trädgårdsmöbler. Så jag tog mig en bensträckare.

Här hade jag också perfekt utsikt över vägen till kassorna.


 Jag hade inte för avsikt att handla men lite fick jag med mig hem. Tre nya reflexvästar var vi i behov av. Upptäckte när tjejerna skulle ut och springa att våra reflexvästar försvunnit. Jag vill att de ska synas ordentligt i mörkret.

Jag fyndade också stuvbitar av tyg. Gissa om det kliar i fingrarna.

När vi kom tillbaka till Ulrikas stannade jag på en kopp kaffe och strålade sedan samman med mina kollegor från radiotidningen. Vi skulle äta avslutningsmiddag och vi hade bestämt att äta på den lokala grekiska restaurangen.

Förrätt, varmrätt och kaffe. Sedan var Lotta mätt och helt slut.


Känns skönt att komma hem. Man säger ju det "Borta bra men hemma bäst.".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar