onsdag 23 april 2014

Öppet hus



Jag tog Maja med mig och åkte våg tvärs över Skåne till Malmö. 

Idag var det Öppet Hus på TAU Hantverksskola och det ville jag inte missa för allt guld i världen. 


Jag kände mig spänd och när utbildningsansvarige Peter Knight tog oss med in i tryckerisalen blev jag salig. När vi därefter kom in i sysalen och han presenterade mig för lärarinnan trodde jag att jag kommit till paradiset. 

Symaskiner vart jag än såg. Symaskiner, tyg och kreationer. 

Min lycka var gjord när hon berättade om de olika stegen i utbildningen. 


Efteråt åt vi mat på stationen och köpte med oss kaffe från Starbucks och muffins från Espressohouse. 

Nu kuskar vi hemåt på tåget. 

Behöver jag säga att jag är lycklig?

Nu väntar nästa utmaning. Att övertala kommunen att satsa på mig och betala denna utbildningen. Heja!!!

1 kommentar: